Saturday, February 16, 2013

Kek Coklat


tadaaaaa.... hari ni mood rajin, so cepat2 aku bangun n masak kek, sbb sblm mood aku berubah aku kena cepat2.. maka terjadilah kek coklat ni, hari ni masak tak guna butter tp guna corn oil. ok jugak rasanya, tp topping jer keras skit sbb topping coklat tadak, so aku gunakan cooking coklat, so agak keras tp anak2 aku on jer... :))

ok, ni resepi yg aku oter senidirik...

4 biji telur
2 cawan minyak jagung
2 cawan gula halus
2 cawan setengah tepung gandum
secawan cooking coklat yg telah dicairkan
secawan susu cair
soda bikarbonat 
baking powder

cara2nya:
masak minyak + gula sampai larut 
masukkan coklat
masukkan susu cair
masak sampai larut, tutup api. biar jap..

dalam bekas lain, pukul telur ..x yah pakai mixer, aku pakai whisker tu jer..
pastu masukkan ke dlm adunan minyak tadi.
masukkan tepung yg dah diayak bersama soda n baking powder
kacau, alih2 guna spatula ..
siap..

bako, jangan tak bako,,,,
 hehehe...

No comments: