Sunday, February 17, 2013

Cikgu Tadak Masa?

hari ni masa aku merayap kat fb, ternampak satu post ni... 
secara personalnya, mmg aku SETUJU 200%. ye lah, tak kan aku x setuju kan, dah sah sah aku ni keja cikgu, kena la setuju... :P

al-kisahnya aku ,thn ni aku pegang beberapa jawatan penting kat sekolah, antaranya penyelaras thn 6, penyelaras makmal bestari, ketua panitia matematik, dan guru matematik thn 6 utk 2 kelas. Tu jawatan yg aku kira agak 'besar', belum dikira dengan jawatan2 kecik dalam hem dan koko. Sejujurnya, aku dah jemu dengan penyelaras makmal bestari tu, tp adah 2-3 kali jumpa gb, buat rayuan tak nak, gb angguk ajer, tp TAK jugak dilucutkan jawatan, so aku menganggap rayuan aku ditolak, so aku gagahi jugak.

dengan jawatan2 itu, ditambah dengan kelas tambahan thn 6, jadi lah aku seperti x cukup masa. Sampaikan asben aku kata, kalau dah start sekolah jer, mesti bini dia mcm lipas kudung. Aku pulak menhajar tusyen 2 x seminggu, so mmg masa aku tersangatttttttt lah bz. Kekdg aku malu tgk keadaan umah aku, sesapa yg nak datang tlg lah buat appoinment, tn rumah ni sibuk mcm PM. 

Tp, 1 yg aku tabik kat diri aku sendirik, sibuk mcm mana pun aku akan cuba utk masak utk anak2 aku. Tp dalam seminggu tu ada la jugak 2-3 kali makan kat luar, tp itu lebih baik dr tiap2 hari kan... ngeeeee.... :))

ok, nak off keyboard dulu. masa utk tidoq, sian cik asben tidoq sorang. :P
bye.


No comments: