Monday, November 21, 2011

apom polkadot


wahh.. apom ni cukup glamour skrg ni, so aku pun tak ketinggalan utk try, senang jer, 1st time buat terus jadi.. hehe..

anak2 aku suka, bukan sbb rasanya sedap tp sedap kalerful. depa berebut2 dok pilih, yg pompuan mestilah nak kaler pink. nak tergelak plak aku. tp hati rasa ppuas sbb bila tgk depa makan hilang rasa letih.. emm.. aku x suka la masak apom ni, sbb renyah sket. ye lah, nak kena letak kaler, pastu nak dot dot kan lg, tu kalau kita buat byk kaler lg susah.. lebih senang kalau kita tuangkan masuk dlm loyang n kukuss.. abis citer.. kan?

ok, ari ni aku rajin tulis resepi, so sesapa nak try blh la. oh ya, aku cedok resepi ni dr myresipi.com ,so sesapa nak explore lebih, blh ke sana... aku ni amatur jer, ok.. layannnn,,..

bahan2

3 biji telur (sejuk, simpan dlm freezer dulu..)
2 1/2 cawan tepung gandum
1 1/2 gula castor
3/4 santan @ susu cair
1 sudu teh ovelette (beli je kat bakery shop)
1 sudu teh baking powder (ayak bersama tepung gandum)

cara2 nya

- masukkan telur, gula, ovelette n santan dalam mixer
- mix kan.. sampai ia kembang..
- pastu, masukkan tepung gandum
- dah bleh masuk dlm acuan, oh ya, blh letakkan kaler apa yg korang nak..
- kukus (kalau cup kecik 7-8 minit dah masak)
- blh makan.. sedap, gebu n lembut.
(ok ,aku terlupa sesapa nak letak filling bleh.. ari tu aku letak blueberry.. )



No comments: