Thursday, March 28, 2013

Terapi Ikan di 'Tagal' Sg Moroli

eemmm... ni salah satu tarikan masa aku ke sabah dulu, walau dlm kehangatan kes lahad datu, aku sampai jugak ke sini... sebenarnya, ni salah satu tarikan kalau kita ke Ranau, Tagal Sungai Moroli. Nama tempat ni unik, so jgn tanya apa maksudnya, yg aku tau tempat ni bersebelahan dengan Sabah Tea, jadi dari kita masuk Sabah Tea baik masuk sini... bukan sabah tea tu tak menarik, tp disebabkan aku duduk dekat dengan Cameron Highland, jadi ladang teh ni kurang menarik minat aku, tp aku pergi jugak sbb bukan senang aku nak ke Sabah... ehehe.. (view nya sangat cantik, subhanallah.. !!)

ok, terapi ikan aku dpt tahu masa  aku stay kat hotel, jadi kami pun pegi cari. nak masuk kena bayar, rm 5 utk adult dan kanak2 rm2. Tempatnya mcm air terjun biasa cumaikan-ikan kat situ sangat friendly... ikan-ikan akan berenang-berenang dtg kat kita, sampaikan nak lalu pun susah.. aku plak, mula tu takut, tp lps tu best... tp yg lecehnya, tak blh nak rendam kaki lama sbb rasa geli.... eeiii.. tak tahan aku sbb asyik mengekek gelak, si laki aku pulak tak tahan sbb ikan tu dok tarik bulu roma kaki dia.. eheh..

tgk ikan-ikan tu.. sampai nak naik ke darat!!!

ikin feed a fish..

ops.. ni asben aku snap... ehee..

balqis ok jer...

laki aku nak bergambar, tp dia tabur makanan ikan jauh2 sbb tak nak ikan dekat....

best

us

opsss.. tu bukan kaki aku ok... minah jepun mana ntah..



No comments: