Wednesday, March 27, 2013

A trip to Sabah

yahooo... dah 6 bln dok tertunggu2, sejak booking tiket bln 9 thn lps, akhirnya saat ni tiba jugak, anak2 punya la hepi sbb boleh naik kapal terbang ke sabah.. ye lah, ni la kali pertama depa bercuti jauh, nak buat mcm mana kan.. mak ayahnya gaji ciput.. ehehe.. tp alhamdulillah.. dpt jugak kami merealisasikan impian depa.. ok, flight pukul 7.40 pm, so hari khamis tu aku dh arrange jadual waktu aku,kalau diikutkan aku ada kelas tmbahan thn 6, tp aku awal2 dah tukar, pastu ada masa akhir tu pun aku dh tukar dgn member yg baik hati (tq cikgu riduan!! :)) ) so dpt lah aku blk awal pukul 12.. Allah memudahkan urusan aku, amin..

kami brtolak ke kl pukul 1.15 dan sampai pukul 4.00 di cyberjaya, singgah ambik abg min utk antar kami ke lcct, dan pukul 5.00 dh pun berada disana. agak awal tp tak per lah, better awal dr lmbt kan.. so layan anak2 dulu dr depa dok merewang bg depa makan marry brown dulu.. pukul 6.30 check in dan tunggu kat dlm, sbb dah tak larat main aci ligan dengan budak2 ni, pastu pukul 6.45 naik. wahhh.. hepi giler anak2 aku, aku plak tetiba jadi takut, aiii... nak naik p sabah 2 jam setengah ni, mcm2 bleh jadi, ntah mcm mana otak ni pulak dok terfikir, kes2 kapal terbang jatuh la, aku sakit dlm flight la.. hehehe.. tp semua tu kat ldm hati jer, takut laki aku tau dia gelak mampuihh..... ...heheeheh.. at last, sampai kkia - kota kinabalu international airport (bukan klinik kesihatan ibu anak ekkk...) 10.15 .. alhamdulillah.. selamat kaki aku jejak sabah.. bestnya... cepat2 aku msg mak ayah aku kata selamat sampai, as usual ayah aku reply ok, jgn p lahad datu tau. eheh.. berualang kali dia remind pasal hal tu, ok abah... don't worry.. kami pun takut tau.. even dlm plam tu mmg ada ke lahad datu..

kak ti dah tunggu dgn hilux nya, so bleh ler merasa naik keta org kaya jap, ehehe

day 1,
ini ke jambatan tamparuli?
 bgn pagi rest jer... kak t bawa abg basir ke klinik sbb abg basir demam, so dia kena check up hari2 buat blood test, so kami lepak2 dulu, ptg kak t bawa ronda pekan kk, bestnya depa dok tepi laut.. ada pasar philiphines, pasar buah n pasar ikan. mlm tu kami ronda2 p ums.. besar wey, bestla...

day 2
hari ni kami ke gunung kinabalu, yeeeeeaa... otw tu lalu tamparuli, masa naik jambatan kat situ asben tanya, ni ke jambatan tamparuli? ye aku cakap.. eheheeh... mcm lah aku tau..

ni otw ke mt kinabalu, 90 km tp mcm 900 km!!

sepanjang jalan, mmg bukit bukau lah, nak berenti takut gak sbb rata2 mcm non muslim, sbb muka depa mcm confuse skit, so mmg x berani .. mujur aku dh standby bekal, so mengunyah lah apa yg ada. sampai kat pekan nabalu, kami berenti, pegi tandas n bg hilang lenguh jap. fuhhhh.. air sejuk giler...

lps tu sambung, lebih kurang sejam setengah, sampai lah ke kinabalu park... bestnya.. tmn ni bleh drive masuk dgn keta, so bleh ler drive sampai ke timpohon gate, tempat org start mendaki.

jln ke timpohon gate
my buah hati.:))

awat mama gemokkk... :(

bersanding atas awan..

ni kat pekan nabalu

best....
blk dr mt kinabalu, kitorang singgah check in hotel, oh yg itu nnt aku buat entry lain, pas singgah solat n makan, kami p ke ranau n then terus ke poring hot spring. sampai kat poring tu pukul 5.45, gelap sudah... actually aku x berminat ke sini tp asben nak p jugak so aku ikut jer. mula tak nak masuk tp asben ajak masuk gak sbb alang2 dh sampai, beli tiket rm 7, tp masa sampai kat kaunter tiket tadak org, cissss... kalau tau td kami jalan masuk jer, ehehe..

emm... mcm air terjun biasa cuma specialnya kat sini air panas, ada satu kolam tu mmg air panas .. so kalau berani cuba la celup tgn,