Friday, July 15, 2011

roti jala


oh.. hari ni hari ahad a.k.a hari minggu bersamaan weekend.. so hari yg amat aku suka sbb blh lepak2 dengan anak2 n en hubby.. bermula dari pagi, bermula lah rutin aku seperti biasa sebagai surirumah (weekday aku keja cikgu..) dr keja membasuh, mengelap, mengemop, mengemas, memasak dan bermacam2 'me' lagi lah... penat mmg penat tp aku puas...

celik jer mata pagi td, dah terpk nak masak apa la bekfes pagi ni.. malas pulak nak ke kedai disaat mata semua org dalam umah ni dok pejam lagi, godek punya godek kat dalam rak dapur ada tepung jer. pastu teringat plak malam tadi ada kari ayam, so finally decided masak roti jala.. lagi pun, asben aku suka sangat roti jala tp yg mak dia masak la, so aku kena tunjuk skill bahawasanya aku pun terer laa... hehehe

so, bermula lah operasi masak bekfes aku. tp aku tidak la menggunakan pemukul telur untuk memukul tepung tu tp aku gunakan blender.. sekali tekan jer, dah sebati tepung tu. he hehe.. amat sesuai dengan semua kawan2 yg berkerja sbb outcome pun setara jer dengan manual.. (ye ke..??? ) mak aku kata aku malass.... hehee tak pa kan mak, sbb anak mak ni berkerja, anak pun kecik2 lagi... kan..

so, hasilnya... mmg menjadi. asben aku memuji2.. kembang kempis hidung aku ..kekek.. so, nampak gayanya blh buat bisnes aku la lps ni .. :D


No comments: