Tuesday, August 30, 2011

EID MUBARAK 2011




alhanmdulillah.. sebulan berpuasa kini tiba masanya untuk berhari raya... YAHOO!!! :D
heheheh.. aku yg beriye nak raya, tp betul kan... anak2 aku membilang hari, dlm pada tu aku pun turut bersama2 dengan depa countdown to celebrate a big day after a month fasting...

persiapan thn ni tentulah aku lebihkan anak2.. sbbnya bila dah kawin n ada anak, tentulah apa2 pun priority tu pergi pada anak.

baju raya -setiap seorg aku beli baju kurung n melayu seorang sepasang, pastu 2 pasang baju kasual setiap sorang.. enough la kan. aku 3 pasang baju kurung, sehelai blouse n sehelai jeans baru... hubby plak, sepasang baju melayu, sehelai t shirt , sehelai kemeja . 2 helai slack dockers.. (1 auntie mana ntah hadiah kat dia... huhhhhh!!!)

kuih raya plak - seperti biasa aku MESTI buat kuih tart ( sgt sedapp..) , biskut almond london ( flour, choc n almond) kak ipar kasi.. so kena la buat, n satu lg biskut makmur... 3 jer, tp bg aku ok la tu.. aku mana ada masa nak buat byk2 kan. yg len aku beli..

duit raya - kami dah peruntukkan melalui hasil tabungan kami ber2 laki bini ( kami ada tabung khas utk duit raya tau.... heheheh) rm250 utk kanak2, dan sedikit utk mak , abah n mak mertua.. so alhamdulillah..

apa pun, thn ni sambutan sgt meriah. aku bersyukur sbb mak ayah aku masih lg dlm keadaan sihat walafiat, dpt menyambut raya bersama, mak mertua aku pun masih sihat dan kuat utk beribadat. itu lah doa kami siang dan malam..

cuti seminggu, so hari2 kami berjalan . ada2 jer lokasi yg kami nak pergi. masa last day on d way blk ke ipoh, kami singgah di umah kak anisah (jiran aku a.k.a schoolmate - kematian asben waktu raya cina yg lalu..) kebetulan dia bersalin anak ke6, so aku drop sekejap. apapun, aku mendoakan dia happy dgn life baru dia.. :D

ok, aku tadak idea sebenarnya walau byk idea dlm kepala aku ni, nak mengarang tak pandai sgt..

No comments: