Wednesday, June 22, 2011

ambik report kad balqis

emm.. hari ni hari perjumpaan waris utk tadika anak aku NUR BALQIS BT NOOR ASRI. agak excited aku sbb balqis kata dia dapat no.1, tp betui ker.. sbb kekadang kita tak bleh percaya sgt apa yg dia kata, al maklumlah.. budak2... so aku pun agak berdebar2 skit..
so, aku p sekolah dia with my kids, en hubby tak p sbb aku paham keja dia, so sepanjang jln masa nak sampai sekolah dia dok call aku, risau sbb aku nak bawa semua anak2, (dia suruh aku antar umah pengasuh tp aku tak nak, cuba nak menjadi ibu yg terbaik... insyaallah..) tp alhamdulillah.... anak2 aku memahami .. heheh..sampai kat sekolah depa semua ok jer, sbb tadika kan, banyaklah abm ,bbm , charts, picture, and bla bla yang menyebabkan depa ralit .. so aku bleh la berborak dengan cikgu dia..
aku : mcm mana dengan balqis cikgu?
cikgu : alhamdulillah.. balqis ok, exam hari tu dapat no.1, sikap bertanggungjawab ada, cuma sikap sharing jer dia kurang. dia susah sangat nak share barang dengan kawan2.
aku : yer ker, tak per, insyaallah.. saya akan cuba suh dia buang sikap tu.
......
alhamdulillah... secara keseluruhannya aku bersyukur. semoga balqis akan menjadi model insan yang baik, sahsiah yg cantik kepada adik2 dia.
dalam pada tu, cikgu ambik balqis untuk english drama masa hari konvokesyen nanti, choral speaking dan nasyid. dalam hati aku, ambik lah cikgu, buatlah yg terbaik utk anak saya. Jasa cikgu mmg saya tak terbalas.
aku juga seorang guru, tp aku sendiri tak sempat nak mengajar balqis. mengajar dia mengaji pun seminggu 3x cukup susah. berdosanya aku bila aku lepaskan tanggungjawab aku pada org lain. apa pun, aku cuba menjadi yg ibu yg terbaik utk anak2 aku....

No comments: