Saturday, January 29, 2011

Majlis Permuafakatan Ibubapa dan Guru

hari ini sekolah aku mengadakan satu majlis permuafakatan ibubapa murid tahun 6 dan guru. objektif majlis ini adalah memberi penerangan kepada ibubapa tentang program2 yang disusun untuk anak2 mereka untuk menghadapi UPSR nanti.
ok, itu adalah mukaddimah aku, bukan aku nak cakap soal tu tp aku nak cakap dr segi kehadiran ibubapa ke majlis tu amatlah menyedihkan. hanya 27/55 sahaja parents yang datang ke majlis tu. Pihak sekolah cuba sedaya upaya untuk menerangkan kepada pihak ibubapa tp nampaknya pihak ibubapa buat endah tak endah jer. nanti bila result keluar mula la depa tuding jari kepada pihak sekolah.... eemmm... apa nak buat!
aku berharap, aku tidak digolongkan di dalam golongan ibubapa mcm tu. aku mmg NAK anak aku berjaya, dunia dan akhirat. sbb tu aku bercadang untuk memberi sokongan moral pada anak2 aku nanti.. amin!
apa pun, ceramah yg disampaikan us. muhammad shah dr jpn td bg aku sangat bagus! dan aku sangat2 teruja bila dia dia bercerita bab2 parenthood ni. semoga aku n asben aku akan menjadi parent yg 'useful' pada anak2 aku, balqis, zaim n asyiqin... :D

No comments: