Monday, January 3, 2011

1st school @ 2011




blurrr....

kenapa yer? sbb thn ni aku mengajar kelas yg tak pernah aku mengajar.
ok, thn ni aku mengajar kelas thn 6, satu cabaran utk aku. dengan murid yg tidak pernah aku kenali, apatah lg mengetahui setakat mana kemahiran yg depa ada ( yg dgrnya murid thn 6 ni agak teruk compare to last yr ), so bg aku amat mencabar kerjaya aku thn ni.. ewahhhh!!!

so, td masa nak masuk kelas, aku terpaksa buat revision skit, ukt korang yg bukan guru, jgn anggap aku tak tau ilmu apa yg aku nak ajar tp dr segi pedagogi aku tak bersedia. mmg lah aku degree in math tp utk menyampaikannya agak susah dr aku menerimanya.

kalau utk tahap 1, aku blh masuk kelas w/o buat apa2 revision, rpt bleh diingat seperti dihujung jari ( berlagaknya aku.... hehehe) tp utk tahap 2, aku kena bermula mcm aku baru jd cikgu. tp bg aku, aku menerima task ini sebagai cabaran utk aku meng'upgred' diri aku sendiri. so, td aku dah prepare 1 set kertas soalan utk aku buat ujian diagnostik tp ujian akan dibuat hari rabu ni memandangkan murid aku td amat tidak bersedia... agaknya cuti blues tu ada lagi, mcm aku la jugak.. hehehe.. so aku bg 2 hari utk depa study.. so rabu n khamis nnt aku akan buat ujian utk mengetahui setakat mana ke'terer'an depa dlm math ni... supaya senang aku nak mengajar menggunakan teknik mana yg sesuai.

so... sabar yer... :D

No comments: