Sunday, February 27, 2011

laksa oh laksa....



eemm.... apa ya aku nak
masak ari ni, sebenarnya aku tak terer masak, so menu aku selalu berkisar 2-3 jenis masakan jer. sian anak2 en hubby aku , tp nak buat mcm mana kan.. lps ni nampak gayanya aku kena la beli majalah saji, rasa n seangkatan dengannya utk menajamkan skill aku ni, tak bleh la beli harmoni lagi.. heheh..
dalam2 aku dok pening memikiorkannya , asben aku cakap, 'ma , hari ni masak laksa bleh.... ?' wah.... good idea.. aku pun dah jemu makan nasi, ikan pun dah byk dlm freezer, laksa kering pun dah ada, cuma benda yg nak tabur jer aku kena cari.... so, settle masalah dapur ari tu,
so, aku pun start la operasi masak aku, alhamdulillah.. cik abang pun rajin 'perisi' ikan, so masa utk menyiapkan laksa disingkatkan.... lega... :D
sedappppp...
tp yg sedihnya, keesokan harinya masa aku nak blk makan selepas blk sekolah, suami aku call n cakap, sori.. abang dah hangitkan kuah laksa... sedihhhhhh... sbb laksa akan sedap pada hari ke2, ....

No comments: