Monday, November 22, 2010

mee udang kuala sepetang



hari ni dah bermula cuti sekolah yg pada aku bukan lah cuti.. sbb nya esok lusa aku akan berkursus linus utk 3 hari, so apa ertinya cuti pada aku, pastu kena bertugas plak di sekolah.. so.. what to do! aku kan yg menurut perintah.... :)
hari ni asben ajak kami jln2... dia bg plan A n B,
a) Plan A - naik Cameron highland
b) Plan B - pusing2 negeri Perak ( menyusuri pantai remis ke taiping ... )
so aku pilih plan B, sbb CH aku dah slalu p .. pastu kalau aku ke CH, asben akan boring.. sbb nya dia boring nak menunggu aku melayan bunga n pokok2.. heheh.. standard lah kan!

a.s.a.p aku n anak2 bersiap, tepat jam 10 kami beluar dr rumah setelah aku siap masak bubur nasi utk ekin.. lps tu bekfes dulu b4 our trip beginnn...

eemm... best jugak. tp plan berubah. mula kami ke sri iskandar, masuk ke Parit, jumpa Tg belanja, Pantai Remis.. pastu aku lupa nama tempat, sampai la kami decide nak makan mee udang yg glemer sgt kat kuala sepetang...

wahhh.... byknya kedai mee udang kat sini, sampai confius nak pilih yg mana, tp slps dok survey, we choose one restaurant yg aku rasa signboardnya merata tempat... Mee Udang Mak Jah. kedainya pun cantik, kami pilih nak makan sambil dok bersila kat atas pondok. aku n asben makan mee udang special, rm11 tp balqis n zaim makan nasi ayam.. depa mmg tak layan mee udang ni, p makan kat mana2 pun nak nasi ayam..eheheh.. mee udangnya mmg mabeles lah! aku kira 1 persatu udang dia.. ada 7 ekor yg kesemuanya saiz xxl... mmg berpatutan dgn reganya. ada juga mee udang yg rm7, tp aku nak try yg special la kan sbb jalan jauh..

blk dr tu, kami lalu kot pdg rengas, kk sampai la ke ipoh... hujan disebelah petang, so kami ingat nak singgah mandi kat bukit berapit tp cancel la.. sian anak2 aku. tak pa, blk umah mama buka pool kecik tu kita berendam situ sudah la... heheh.. tak pa, cuti pjg lg, nnt kita p jln lg..

so, enjoy la pic mee udang kat bawah ni.... adiosssss...
(sori, malas nak rotate pic kat atas tu, so kalau sakit tengkuk tu is not my fault ok.... )




No comments: