Tuesday, June 18, 2013

bila hati gelisah..

mcm suspen jer kan... 
sebenarnya tak de apa2.. tp kenapa ek, perangai aku ni bila berada dalam kelompok yg ramai tp bila seseorang tidak bercakap dengan aku, hati aku berasa x seronok.. sbb aku sentiasa berfikir utk menyenangkan hati semua orang, dan aku x suka bila ada org yg x suka aku.. sebab itu bila aku bercakap banyak di siang hari, waktu malam mesti aku menyesal.... huhuhu...

tp itu lah yg aku alami sekarang ni. biasa lah suasana tempat kerja kan.. kekadang ada perselisihan faham, tp yg aku x seronoknya aku ni mangsa keadaan, gajah bergaduh rusa tersepit dicelah... so walaupun perkara ini sudah lama, dah hampir beberapa bulan , hubungan aku dan seorang tu masih dingin.. memang kalau diikutkan hati aku sebanrnya masih 'terasa' atas apa yg berlaku tp sejujurnya aku dalam proses melupakan apa yg terjadi...

sesungguhnya aku amat memerlukan kekuatan utk menghadapi apa2 masalah, sbb ini lah kekurangan aku, setiap kali ada masalah aku akan lari tp bila kita lari masalah tak akan selesai, jadi moralnya aku kena hadapi jugak benda2 gini.. sekarang ni masa lapang jer aku akan blogwalking utk cari kata2 motivasi utk diri sendiri, tp kalau astro tu mmg aku layan prof dr muhaya.. 
'bila Allah uji seseorang itu, bererti Allah nak mengangkat taraf kita yg lebih baik...' so, aku kena kuat dan redha.. selebihnya doa..

No comments: