Tuesday, September 27, 2011

4 hari 3 malam di Kuantan

bukit gambang water park

cherating...
otw nak blk, punya lah budak2 ni main...




bestnya rasa bila asben cakap, kita boleh p bercuti, so kita p kuantan... apa taknya, bukan senang nak blh bercuti sbb asben aku susah sgt nak dpt cuti, dah tu kalau dah dapat cuti plak mesti kami blk kampung... sebab melawat mak ayah di kampung pun bagi aku satu percutian jugak, sbb anak2 aku suka sgt kalau blk kg..
so, bila jer cuti dah approve, kami pun packing barang2 dan bertolak ke kuantan. mula kami ke kl, tido 1 malam disana n pastu keesokan paginya our journey begin.... :D

day 1,
bertolak leboh kurang pukul 10.00 pagi, lalu kot karak hiway, so masa otw tu nampak signboard ke bukit tinggi, so kami plan nnt masa next vacation blh la ke sana plak. asben drive tak laju sgt, sbb kami nak enjoy , santai n layan view yg berbukit tu.. jd, kami sampai sana lebih kurang pukul 3.00.
rehat kejap dalam pukul 6, kami ke taman teruntum , kat tepi pantai telok cempedak tu. jadi sampai malam kamai layan uptown kat tepi pantai tu, pastu dah pukul 10.00 blk n tidoq...

day 2,
celik jer mata, Balqis dah tanya hari ni nak p mana plak mama.... mula kami rehat jap sbb letih.. tp by noon jer kami decide nak ke kemaman, sbb nak makan satar.... wahhhh ..sedapnya... tp aku sedih sbb tak blh nak makan byk sbb org ramai sangat.. so asben dpt beli sket jer (ramai org beratur ...... ) jadi dapat lah aku lepaskan gian aku... rupa2nya si zaim pun suka makan satar ni, jadi berebut2 kami makan..
blk dr kemaman, kami singgah berkelah kat cherating, mandi manda kat situ.. best.. anak2 aku pun nampak enjoy sangat.. si ekin sampaikan tak nak naik. tp bila hari dah beransur petang, kami pun terpaksa la balik... tunggu yer cherating, we'll here again.. :D

day 3,
hari ni kami ke bukit gambang water park, eemm... ok tp biasa lah, nama pun taman tema, so the weather is so hoooot la.. aku mmg x tahan tp disebabkan anak2 aku so aku gagahkan diri aku. kalau ikut aku, aku idaklah masukkan senarai bukit gambang ni dalam list yg aku nak p, tp sian plak kat anak2 aku. depa mmg enjoy betulll. .. asben aku pun samaaaa... puas aku ajak blk, baru lah nak blk.... malam tu kami layan ikan bakaq kat tanjung lumpur, eemmm.. quit ok ..

day 4,
apa lg, dengan berat hati kami pun terpaksa lah pulang, takkan nak berkampung kat sana kan... duit pun dah kopak.. heheheh.. jadi kami naik karak hiway sampai ke jerantut, n then turun jln luar sampai ke raub, pastu sg koyan naik ke cameron. View? sgt cantik... ala ala cameron highland dengan cuacanya yg sgt sejuk... sampai kat cameron, hari dah tgh hari, lapar amat sgt. so stop kat situ n makan. bila dah makan kami singgah lagi masuk butterfly farm plak, (anak2 aku la nak masuk, kalau aku sori laa... aku mmg x layan...... ) jadi layan la depa tgk rerama... heheh.. blei souveneir sket, n bertolak blk ke sweet home... adoyaiiii... letihh...

sampai je rumah, aku suh anak aku mandi dan tido.... aku seperti biasa laaa... dobi n dobi... uhuk uhuk... ..

so, enjoy the pics yer...






No comments: