Saturday, January 30, 2010

my new baby..


alhamdulillah... hari ni aku selamat melahirkan seorg lagi umat Muhammad, baby girl di pusat rawatan islam al ridzuan, thru ceaserean done by dr raoofah bt mohd amir. thanx doc! aku dimasukkan ke wad mlm td secara sukarela kerana dr sudah bg tarikh, so pagi td lps subuh aku sudah bersiap sedia utk dibedah.
adussss.... even kali ni kali ke3, rasa ketaq tetap ada, apatah lg, aku ni penakut teramat! mula tu dr nak operate pkl 7am, tp memandangkan aku ni batuk + athma, so dr delaykan skit... dia bg aku ventolin dulu, n tepat pkl 9:30 aku disrung masuk ke OT... alamak... takutnya aku, aku berzikir non stop. tp bila melihat dr yg bius (anak us harussani @ mufti perak), sejuk skit perut aku. dia inject kat spinal, tp alhamdulillah.... kali ni bius tak la sakit mcm yg dulu2.. terima kasih doc.. kalau mcm ni aku nak bersalin lagi la lps ni... hehehe..
bila dh bius, dr buat apa pun tentu la x sakit. prosedur berjalan half an hour jer. so tepat 10.04am, bb aku selamat dikeluarkan.. ya Allah... besarnya kuasaMu, airmata aku menitik melihat bb aku. Benarlah.... naluri seorang ibu terlalu benar rasanya....
tp, lps operation, as usual mcm dulu2... aku akan kesejukan yg teramat ... dekat 2 jam juga aku berkeadaan mcm tu. buatlah mcm mana pun, sleimut lah dgn 10 lai selimut pun keadaan ttp sama... so mujurlah asben aku tunggu tak p mana2..(dia mmg dah tau keadaan aku akan mcm tu berdasarkan pengalaman lalu..), hinggalah nak dekat 12pm barulah aku ok.... so aku benarkan dia p lunch, sian dia....
so.... aku stop dulu .. nnt sambung lg...

No comments: